Styrelsen

 

Styret 2021-2022

ORDFÖRANDE

Örjan Johansson

Örjan JohanssonÖrjan är norrlänningen i Skåne som trivs med en kvällstur mellan de gula rapsfälten på Österlen. Klubben ligger honom varmt om hjärtat och bidrar gärna med kreativitet och energi. Han missar sällan en bandag och skräms inte av lite regn. Till vardags arbetar han som verksamhetsutvecklare och på kvällar och helger hänger han i garaget, planerar inför kommande semester i Italien eller, om känslan faller på, snickrar fram nya knäpuckar. Är det inte banåkning med Panigale 959 eller 748an blir det glassköpsåkning med Monster 1100, 900ss eller Piuman (moped).

KASSÖR

Henrik Herlin

Henrik Herlin Kassör och medlem sen 2014. En biten banräv från Kristianstad som gillar ordning och reda. Flyger normalt jorden runt några gånger per år men har även överlevt en del morcyklar TR125, RD500, CBR 600, FZR600, CBR1100, CRB900, GSXR1100, Monster 1200, 848, 1199S och kör nu en V4s & 1098S som endast används på banan. Lever enligt det glada italienska mottot att det är viktigt att ”leva nu då livet är tokigt kort men hänsyn till hur länge vi skall vara döda”. Henrik jobbar med resterande av Styret med att se till att medlemmarna och Klubben får ut det absolut bästa av vår ekonomi – allt i Italiensk anda och med livets goda!

MEDLEMSANSVARIG

Rasmus Höijer Raneil

Rasmus Höijer Raniel Att övningsköra på en gul, fin 998 sätter djupa spår. Rasmus är styrets yngsta förmåga med nya perspektiv och rötterna i Täby strax norr om Stockholm. Hans allmänna motorcykelintresse är relativt sett lågt i förhållande till Ducati och kan inte tänka sig något annat, något som är helt och hållet hans mors förtjänst. Idag kör Rasmus en 1098, en modell som länge varit drömmen och som än idag är. Den var ursprungligen röd men efter ett missöde under säsongens sista bankörning 2020 har den genomgått smärre kosmetiska plastikjobb. Till vardags pluggar Rasmus på KTH, då han är tjänstledig från Nordea Finans där han annars jobbar som Account Manager. Rasmus är en social person som gillar människor, skidor, löpning, öl och Djurgården(!).

LEDAMÖTER

Ammi Höijer Raniel

Ammi Höijer Raniel Ammi bor norr om Stockholm och har kört hoj i 20 år, mestadels Duccar. Hon mekar gärna själv men kan snabbt bli förbannad på grejer och mojänger som inte lossnar. Bor du i Vallentuna finns en chans att du hört mer än en gång: - "Hur svårt kan det va!? VAR E STORSLÄGGAN?". Hennes chefsmekaniker (och make) tar snabbt vid när han inser att ett jordskalv är nära förestående. Stubinen kan vara lite kort men för det mesta ser hon på världen postivit och utgår ifrån mottot - det löser sig!. Ammi är en person som är nyfiken på hur människor funkar och tänker. Tidigare har hon kört en vacker gul 998:a men den är ersatt med en svart 848:a Supersport. En Moto Guzzi V 85 TT finns även i garaget. Ammi älskar bankörningarna i Ducceklubben och alla goa människor i klubben. Hon har även hjälp till med föryngring i klubben då hon lyckats locka med sonen Rasmus på bankörningarna. Tills sist kan nämnas att att Ammi har börjat köra lite grus, dock inte med Duccen.

Sun Axell

Sun AxellHar du kört runt i de södra delarna av huvudstaden och sett en extremt Rizomakittad Scrambler eller en Streetfighter V4S minimoto glida förbi är det till 99% chans att de var Sun du såg. Om du sedan vid närmaste rödljus hälsat på vederbörande och fått ett glatt "tjeeeeeeeeeena!" och en tumme upp, är det garanterat hon. Sun bjuder gärna på ett leende och lever efter mottot "det går att köra hoj med taxben". Ett bevis på envishet, och en smula tjurighet och galenskap, har hon med hjälp av Desmocenters bra kontakter med Öhlins fått till Sveriges lägsta Streetfighter V4S. Vem vet, kanske världens lägsta. Hon tycker det finns många härliga människor i klubben som ger energi, hjälpsamhet (alla hjälper verkligen alla) och en härlig gemenskap! När Sun vill koppla av och drömma sig bortom hojåkning, husbilsåkande till någon bandag eller senaste besöket på fabriken i Bologna packar hon och sambo Håkan Edman, #4867 bilen och drar till en liten Ö i Hälsingland.

Hans Richmond

Hans Richmond Född engelsman, i Holland, med en svensk mor och har hus i Italien, vilket gett fyra europeiska personnummer. Hans tog sitt MC kort redan 1972 (samma år som Paul Smart kammade hem Imola 200 på en 750 Imola Desmo) och har sedan dessa kört land och rike många gånger om. När söner var små fick de tålmodigt hänga med MC semestrar runt om i Europa. När pojkarna blev äldre valde de tåget framför sadeln till Italien, medan Hans och hans hustru tourade 1198s och Streetfighter ned med fulla packväskor. Skönheter som ST2, ST4s och Multistrada 1000 har tidigare glänst i garaget men nu är det Multistrada 1200s och Streefighter 848 som gäller på göteborgsvägarna. För några år sedan slutade Hans att jobba vilket gör att han idag har mer tid över att pyssla om och köra sina två Scrambler 800 när han vistas i sitt andra hem i Gargnano Italien. Hans har slipat knäpuckar på bana men varmast om hjärtat, och något han lever för, är alla former av Touring och MC-utflykter, och då helst med andra Ducatister. Sono e sarò sempre un ducatista.

Peter "Lopen" Olsson

Peter Olssson Hans föräldrar gjorde vad de kunde. De är moto guzzister och fick en ducatist till son, vilket är bättre än en Japanåkare enligt hans far. Peter, som oftast kallas Lopen, är elektrikern i nordvästra Skåne som gärna drar ihop gruppkörningar under helgerna med tisdagsrace från Ängelholm till specifika fikaställe. När det blir gatåkning är det en 916sps som gäller och på bana en gasas det på med en 748. Lopen brinner för det italienska, vet väl hur man justerar ventiler och är den som förvärva fler ducatister med sin charm och postivia utstrålning. En go påg helt enkelt!

Fler artiklar...

SDK-text-en-rad-vit.png

Logga in

Användarnamn = Medlemsnummer